Parkeergarage Triton onder water gelopen
Op zondag 6 augustus is de parkeergarage onder het Triton ondergelopen. Door noodweer/extreme regenval van de afgelopen dagen stroomde het water de parkeergarage in. In de parkeergarage stond ongeveer 95 centimeter water.
In de parkeergarage staan auto’s van de bewoners van het gebouw. Het gaat om 39 auto’s. Het gebouw is veilig.
Bewoners kunnen voorlopig niet bij hun auto
Eerst moet het water worden weggepompt. Dat kan nog enkele dagen duren. We hebben bewoners zondag geïnformeerd via een brief en we hebben zondag ook een bewonersbijeenkomst gehouden. Een tweede brief met aanvullende informatie volgt vandaag.
We adviseren bewoners om contact op te nemen met hun verzekeraar
Han Leurink, directeur Wonen & Vastgoed, vindt het heel vervelend voor de bewoners. “Voor veel mensen is het heel naar als er iets gebeurt met de auto. We adviseren bewoners in ieder geval hun verzekeraar in te lichten. Bewoners met alleen een WA-verzekering raden we aan Intermaris aansprakelijk te stellen. Bewoners met een casco+ verzekering doen dat via de verzekeraar. Dit wil niet zeggen dat Intermaris de aansprakelijkheid erkent. Onze verzekeraar zoekt het uit. Want in eerste instantie is dit een zaak voor de verzekeraars waar Intermaris weinig invloed op heeft. Maar we staan de bewoners graag bij met raad en een luisterend oor.”
Voor vragen kunnen de bewoners terecht bij het kantoor van Intermaris aan de Kometenstraat. Dat is aan de overkant. En ze kunnen bellen met ons algemene nummer 088-25 20 100. Ook onze bewonersbegeleiders zijn de komende tijd aanwezig in het gebouw.