Reparaties & onderhoud

Is er iets kapot in of rondom uw huis? Of in een algemene ruimte van het gebouw waarin u woont? Maak dan een afspraak om het te laten maken. 

Maak direct een reparatie-afspraak via de website

Dat doet u via de knop onder 'zelf regelen'. Of bel ons op telefoonnummer 088 25 20 100.  

Wij repareren niet alle gebreken aan uw woning

De wet bepaalt dat wij niet alle gebreken hoeven te repareren aan uw woning. Wij hoeven geen gebreken aan uw woning te repareren als:

  • de schade door uw schuld is ontstaan;
  • het gaat om kleine en makkelijke reparaties die voor uw rekening zijn;
  • het gebrek niet gerepareerd kan worden;
  • de reparatie te duur is of het niet redelijk is om herstel of vervanging te vragen. 

U leest in het OnderhoudsABC wat wij doen en wat u zelf doet

En wat wij extra doen als u een onderhoudsabonnement heeft. Lees meer over het onderhoudsabonnement

Veel gevraagd over Reparaties & onderhoud

Hoe kan ik mijn cv-ketel bijvullen en ontluchten?

Algemeen

Heeft u een onderhoudsabonnement?

  • Dan zorgen wij voor het bijvullen en ontluchten van uw cv-ketel.
  • Lees hier hoe u een reparatie-afspraak maakt.

Heeft u nog geen onderhoudsabonnement? 

  • Op deze pagina leest u meer informatie over het onderhoudsabonnement, het OnderhoudsABC en de bijbehorende algemene voorwaarden.
  • Lid worden gaat snel en gemakkelijk op onze website

Heeft en wilt u geen onderhoudsabonnement? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor het bijvullen en ontluchten van uw cv-ketel

Bekijk in dit korte filmpje hoe u uw cv-ketel kunt bijvullen en ontluchten.

Het is belangrijk om regelmatig te controleren of uw cv-ketel de juiste waterdruk aangeeft

Want zit er teveel lucht in de leidingen en is er daadoor onvoldoende waterdruk? Dan kunt u uw woning minder makkelijk en goed verwarmen. De waterdruk hoort tussen de 1 en 2 bar te zijn. De cv-ketel moet bijgevuld worden als de waterdruk lager is dan 1 bar.

Mijn moet ik doen als mijn watermeter stuk is?

Algemeen

Neem contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat Ista of Techem binnen drie weken een afspraak met u maakt.

Wie voert welke reparaties uit?

Algemeen

Lees in het OnderhoudsABC wie welke reparatie uitvoert

Zo leest u welke reparaties wij als verhuurder moeten uitvoeren. Maar ook welke reparaties u als huurder zelf moet doen. En welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft. Op deze pagina leest u meer over het onderhoudsabonnement, het OnderhoudsABC en de bijbehorende algemene voorwaarden.

Mijn mechanische ventilatie werkt niet goed of heeft storing. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem contact op met uw cv-installateur

  • Het telefoonnummer van uw cv-installateur staat op de sticker op uw cv-ketel.
  • Het telefoonnummer van Energiewacht is 088 55 53 000.

Woont u aan Kolfbaan, Hof van Holland, Inlaagdijk (Hoorn) of Sydneystraat (Purmerend)?

Dan kunt u de mechanische ventilatie eerst zelf resetten:

  • Haal de stekker uit de ventilatiebox.
  • top de stekker er meteen weer in.
  • Druk de - knop gelijk met de + knop in.
  • Ziet u het cijfer 180 in beeld? Dan is de mechanische ventilatie gereset.

Wanneer en hoe vaak controleert Intermaris mijn cv-ketel?

Algemeen

We controleren en onderhouden uw cv-ketel iedere twee tot vier jaar

Dit laten we doen door de cv-installateur. Hierover sturen we u ruim van tevoren een brief.

Wilt u weten wanneer uw cv-ketel wordt gecontroleerd?

  • Neem dan contact op met uw cv-installateur. Het telefoonnummer van uw cv-installateur staat op de sticker op uw cv-ketel.
  • Het telefoonnummer van Energiewacht is 088 55 53 000.

Goed om te weten

  • Oude cv-ketels worden vaker gecontroleerd.

Wanneer krijg ik een nieuwe cv-ketel?

Algemeen

We proberen om cv-ketels één keer per 18 jaar te vervangen

Hierover sturen we u ruim van tevoren een brief.

Ik heb Stadsverwarming en ik heb geen warm water en/of verwarming. Wat moet ik doen?

Algemeen

Geeft één kraan geen warm water? 

  • Dan kunt u een reparatie-afspraak inplannen.
  • Lees hier hoe u dat doet.

Heeft u geen warm water in de hele woning?

  • Het telefoonnummer van uw cv-installateur staat op de sticker op uw cv-ketel.
  • Daarop staat ook wat u zelf kunt controleren voordat u belt met de installateur.

Doet de verwarming het niet?

  • Storingen en lekkages aan de hele stadsverwarminginstallatie kunt u melden bij uw cv-installateur.

Woont u op Bloemfontein, Cairostraat, Canberrastraat, Hortensiastraat, Ivoorkust, Kabajastraat, Karavaanstraat, Kransfontein, Oasestraat, Oranjefontein, Piramidepad, Sarongstraat, Siouxstraat, Springfontein, Sydneystraat, Wonderfontein of in de wijk Weidevenne (Purmerend)?

  • Neem dan bij storingen of lekkages aan de cv-ketel contact op met Stadsverwarming Purmerend. Dat kan op telefoonnummer 0900 98 07.
  • En heeft u lekkage of problemen aan de rest van de cv-installatie? Zoals de radiatoren, leidingen of kamerthermostaat? Meld dit dan bij Energiewacht.

Woont u op Sumatra of Kalimantan (Purmerend)?

Goed om te weten

Units van Stadsverwarming worden niet periodiek gecontroleerd. Dit is niet nodig.

Ik heb problemen met mijn geiser. Wat moet ik doen?

Algemeen

Bel bij storingen en garantieklachten met Energiewacht op telefoonnummer 088 55 53 000.

Goed om te weten

Soms ligt het probleem aan de waakvlam. Op de zijkant van de geiser staat hoe u de waakvlam kunt ontsteken.

Ik heb stroomstoring in mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Doe altijd eerst de stekkerproef

Daarmee controleert u of de stroomstoring aan één van uw eigen apparaten ligt.

Hoe werkt een stekkerproef?

Bekijk in dit korte filmpje hoe u een stekkerproef doet. Of doorloop de stappen hieronder:

  1. Schakel alle groepen in de meterkast uit. Heeft u een stoppenkast? Verwijder dan de zekeringen van alle groepen.
  2. Haal alle stekkers uit de stopcontacten. Ook die in de berging en tuin.
  3. Schakel in de meterkast de aardlekschakelaar en alle groepen weer in. Heeft u een stoppenkast? Plaats dan de zekeringen weer terug.
  4. Doe één voor één de stekkers weer in het stopcontact. En wacht tot de apparaten aan gaan. Doe ook de lampen aan.
  5. Schakelt de aardlekschakelaar uit als u een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan heeft u de oorzaak gevonden. Repareer of vervang het apparaat.

Ligt de stroomstoring niet aan één van uw eigen apparaten?

  • Maak dan een reparatie-afspraak met ons.
  • Lees hier hoe u een reparatie-afspraak maakt.

Er komt geen water uit mijn kraan of mijn kraan is stuk. Wat kan ik doen?

Algemeen

Komt er geen water uit uw kraan?

  • Het probleem ligt misschien aan een waterleiding. Controleer daarom eerst of de hoofdkraan openstaat.
  • Staat deze open en komt er nog steeds geen water uit de kraan? Bel dan waterleidingbedrijf PWN op telefoonnummer 0800 023 23 55.
  • Ook voor andere problemen met de hoofdkraan kunt u bellen met PWN.

Is uw kraan stuk?

  • Heeft u een onderhoudsabonnement? Maak dan een reparatie-afspraak met ons. Lees hier hoe.
  • Heeft u nog geen onderhoudsabonnement? Op deze pagina leest u meer informatie over het onderhoudsabonnement, het OnderhoudsABC en de bijbehorende algemene voorwaarden. Lid worden gaat snel en gemakkelijk op onze website
  • Heeft en wilt u geen onderhoudsabonnement? Dan moet u de kranen zelf repareren en onderhouden. En kraanonderdelen, bijvoorbeeld kraanuitlopen en kraanleertjes, vervangen.

    Ik heb een verstopping in mijn woning. Wat kan ik doen?

    Algemeen

    Vaak kunt u verstoppingen in uw woning zelf oplossen

    Spoel uw afvoer met soda en heet water. Vaak is de verstopping dan verholpen. Soda is een goed werkend ontstoppingsmiddel bij een beginnende verstopping van een gootsteen, wasbak of doucheafvoer.

    Wij raden sterk af om chemische ontstoppingsmiddelen te gebruiken

    • Want dit kan ademhalingsproblemen en, bij huidcontact, (ernstige) brandwonden veroorzaken.
    • Daarnaast zijn chemische ontstoppingsmiddelen erg milieuonvriendelijk. En ze kunnen zelfs uw leidingen beschadigen.

    Lukt het niet om de verstopping zelf op te lossen?

    Bel dan met Van der Velden Rioleringsbeheer op telefoonnummer 020 632 93 29. Dat geldt ook voor verstoppingen in de tuin of regenpijp.

    Heeft u stank in de badkamer?

    Een leegstaand waterslot van een afvoerputje veroorzaakt een rioollucht. Door de kraan even te laten stromen, vult het waterslot zich weer. Daardoor verdwijnt de stank meestal weer.

    Ik ruik een gaslucht in mijn woning. Wat moet ik doen?

    Algemeen

    Sluit de gaskraan en zet alle ramen en deuren open

    • Neem direct contact met ons op om een afspraak te maken.
    • We zorgen ervoor dat er zo snel mogelijk iemand langskomt.

    Wat kan ik doen bij een defecte intercom of videofoon?

    Algemeen

    Probeer eerst de intercom te resetten via de resetknop op het kastje

    Is het probleem daarna niet opgelost? Maak dan een reparatie-afspraak. Lees hier hoe u dit doet.

    Kan ik een handzender of afstandsbediening voor de elektrische deur bestellen?

    Algemeen

    Woont u aan de Kerkewagen, Boerewagen, Speelwagen of Koopvaarder in Hoorn? Dan kunt u bij Intermaris een handzender of afstandsbediening voor de elektrische deur bestellen 

    • Neem hiervoor contact met ons op.
    • Een handzender kost € 85,-.

    Heeft u een onderhoudsabonnement?

    • Dan vervangen wij (lege) batterijen van afstandsbedieningen van elektrische deuren.
    • Lees hier hoe u een reparatie-afspraak maakt.

    Heeft u nog geen onderhoudsabonnement? 

    • Op deze pagina leest u meer informatie over het onderhoudsabonnement, het OnderhoudsABC en de bijbehorende algemene voorwaarden.
    • Lid worden gaat snel en gemakkelijk op onze website

    Heeft en wilt u geen onderhoudsabonnement? 

    Dan bent u zelf verantwoordelijk voor het vervangen van de batterijen.

    Woont u in een andere straat? En heeft u vragen over handzenders of afstandsbedieningen voor een elektrische deur?

    Neem dan contact op met de afdeling Wmo van uw gemeente.

    Mijn privacyscherm of schutting is stuk. Wat kan ik doen?

    Algemeen

    Wij repareren alleen de privacyschermen die wij zelf plaatsten tegen de achtergevels van sommige woningen

    Deze privacyschermen zijn 1,80 bij 1,80 meter. Is uw privacyscherm stuk? Dan kunt u een reparatie-afspraak met ons maken. Lees hier hoe.

    Voor reparaties aan uw eigen erfafscheiding, bijvoorbeeld een schutting, bent u zelf verantwoordelijk

    Ook als u deze van Intermaris als gift heeft gekregen. 

    Mijn zonnescherm is stuk of gaat automatisch omhoog. Wat kan ik doen?

    Algemeen

    Mijn zonnescherm gaat automatisch omhoog

    Bij een hoge windkracht wordt de windbeveiliging ingeschakeld. Dat betekent dat de zonwering automatisch omhoog gaat en niet meer naar beneden kan. In dat geval moet u wachten tot de wind minder wordt.

    Mijn zonnescherm is stuk

    • Is uw zonnescherm door ons geplaatst? Neem dan contact met ons op. Een zonweringsbedrijf neemt daarna contact met u op om een reparatie-afspraak met u te maken.
    • Is uw eigen zonnescherm stuk? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de reparatie en de kosten daarvan.

    Hoe kan ik een klacht indienen over uitgevoerd onderhoud?

    Algemeen

    Bent u niet tevreden over uitgevoerd onderhoud?

    Wilt u een reparatie-afspraak maken?

    • Lees hier hoe u dit doet.

    Mijn deur klemt of is krom. Wat kan ik doen?

    Algemeen

    Heeft u een onderhoudsabonnement?

    • Dan repareren wij uw deur.
    • Lees hier hoe u een reparatie-afspraak maakt.

    Heeft u nog geen onderhoudsabonnement? 

    • Op deze pagina leest u meer over het onderhoudsabonnement, het OnderhoudsABC en de bijbehorende algemene voorwaarden.
    • Lid worden gaat snel en gemakkelijk op onze website

    Heeft u en wilt u geen onderhoudsabonnement?

    • Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de reparatie en de kosten daarvan.

    Ik heb mezelf buitengesloten. Wat moet ik doen?

    Algemeen

    Heeft niemand in uw omgeving een reservesleutel? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 25 20 100 om een reparatie-afspraak te maken.

    De reparatiekosten zijn voor uw eigen rekening

    • Tijdens kantoortijden zijn de kosten € 75,-. Onze kantoortijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
    • Buiten kantoortijden zijn de kosten € 150,-.

    Voordat we repareren, vragen we u een formulier te tekenen

    • Daarmee gaat u akkoord met de kosten.
    • Na de reparatie sturen we u een factuur.

    Ik wil extra sleutels bestellen. Hoe doe ik dat?

    Algemeen

    Normale voor- en achterdeursleutels kunt u bij laten maken bij een slotenmaker

    De kosten hiervan komen voor uw rekening.

    Sleutels van algemene toegangsdeuren (certificaatsleutels) kunt u alleen bij ons bijbestellen

    Want certificaatsleutels zijn unieke sleutels die u zelf niet bij kunt laten maken. Een certificaatsleutel bijbestellen doet u snel en gemakkelijk op onze website. Wij hebben het certificaatnummer van de sleutel nodig. Dit nummer staat op de sleutel. Als wij de sleutel niet op voorraad hebben, dan is de levertijd maximaal vier weken. We bellen u zodra de sleutel bij ons binnen is. Zodat u de sleutel, op vertoon van een geldig legitimatiebewijs, bij ons kunt ophalen.

    Certificaatsleutels kosten € 25,- per stuk

    De kosten betaalt u via iDEAL tijdens het bestellen van de sleutel(s).

    Mijn deurslot is stuk of hapert. Wat kan ik doen?

    Algemeen

    Heeft u een onderhoudsabonnement?

    • Dan repareren wij uw slot.
    • Lees hier hoe u een reparatie-afspraak maakt.

    Heeft u nog geen onderhoudsabonnement? 

    • Op deze pagina leest u meer over het onderhoudsabonnement, het OnderhoudsABC en de bijbehorende algemene voorwaarden.
    • Lid worden gaat snel en gemakkelijk op onze website

    Heeft u en wilt u geen onderhoudsabonnement?

    • Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de reparatie en de kosten daarvan.

    Mijn sleutel is beschadigd of gebroken. Wat moet ik doen?

    Algemeen

    U kunt bij een slotenmaker sleutels laten bijmaken. De kosten komen voor uw rekening. 

    Is de sleutel afgebroken in het slot?

    Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 25 20 100 om een reparatie-afspraak te maken.

    De reparatiekosten zijn voor uw eigen rekening

    • Tijdens kantoortijden zijn de kosten € 75,-. Onze kantoortijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
    • Buiten kantoortijden zijn de kosten € 150,-.

    Voordat we repareren, vragen we u een formulier te tekenen

    • Daarmee gaat u akkoord met de kosten.
    • Na de reparatie sturen we u een factuur.

    Kan ik mijn slot laten vervangen?

    Algemeen

    Een goed werkend slot kunt u zelf door een slotenmaker laten vervangen

    De kosten komen voor uw rekening.

    Goed om te weten

    • Bewaar sloten die u vervangt of laat vervangen.
    • Want bij het verlaten van de woning, moet u oude sloten terugplaatsen.

    Ik ben één sleutel of al mijn sleutels kwijt of er is een sleutel gestolen. Wat kan ik doen?

    Algemeen

    Bent u één of al uw sleutels kwijtgeraakt? 

    • Heeft u ergens nog een reservesleutel? Dan kunt u bij een slotenmaker een sleutel laten bijmaken. De kosten daarvan zijn voor uw rekening.
    • Bent u al uw sleutels kwijtgeraakt? En heeft niemand een reservesleutel? Dan zien wij dit als buitensluiting. Maak een reparatie-afspraak met ons. De kosten daarvan zijn voor uw rekening. Dit geldt ook voor brievenbussloten.

    Zijn uw sleutels gestolen?

    • Dan raden we aan om aangifte bij de politie te doen. Dat kan via telefoonnummer 0900 88 44.
    • De kosten voor het vervangen van het slot kunt u misschien op uw verzekering verhalen.

    Ik heb schade aan mijn slot door een (poging tot) inbraak. Wat kan ik doen?

    Algemeen

    Bel eerst de politie via telefoonnummer 0900 88 44 om aangifte te doen

    En ruim de schade nog niet op tot u de politie gesproken heeft.

    Wij repareren de schade aan uw woning die is ontstaan door de (poging tot) inbraak gratis

    Neem contact met ons op om een reparatie-afspraak te maken.

    We hebben wel eerst een kopie van uw aangifte bij de politie nodig

    • Deze kunt u bij ons afgeven. Op intermaris.nl/contact vindt u onze bezoekadressen. 
    • Hebben wij binnen één week na de (poging tot) inbraak geen kopie van uw aangifte gekregen? Dan moet de reparatiekosten van de schade zelf betalen. 

      Mijn cv-ketel lekt of heeft storing. Wat moet ik doen?

      Algemeen

      Heeft uw cv-ketel storing? Neem contact op met uw cv-installateur

      • Het telefoonnummer van uw cv-installateur staat op de sticker op uw cv-ketel. Daarop staat ook wat u zelf kunt controleren voordat u belt met de installateur.
      • Het telefoonnummer van Energiewacht is 088 55 53 000.

      Lekt uw cv-ketel?

      Draai de kraan naast de ketel dan dicht.

      Plaatst Intermaris slaapkamerdeursloten?

      Algemeen

      Nee, wij plaatsen geen slaapkamerdeursloten meer.

      Heeft u nog een oud slaapkamerdeurslot en werkt deze niet (goed) meer?

      • Heeft u een onderhoudsabonnement? Dan repareren wij uw slot. Lees hier hoe u een reparatie-afspraak maakt.
      • Heeft u nog geen onderhoudsabonnement? Op deze pagina leest u meer over het onderhoudsabonnement, het OnderhoudsABC en de bijbehorende algemene voorwaarden. Lid worden gaat snel en gemakkelijk op onze website
      • Heeft u en wilt u geen onderhoudsabonnement? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de reparatie en de kosten daarvan.

      Bent u de sleutels kwijt van het slaapkamerdeurslot?

      Wij hebben geen kopieën van slaapkamersloten. 

      Mijn radiator lekt, roest of is oud. Wat moet ik doen?

      Algemeen

      Lekt uw radiator? Neem dan contact op met uw cv-installateur

      • Het telefoonnummer van uw cv-installateur staat op de sticker op uw cv-ketel. Daarop staat ook wat u zelf kunt controleren voordat u belt met de installateur.
      • Het telefoonnummer van Energiewacht is 088 55 53 000.

      Roest uw radiator? Los dit dan zelf op met radiatorverf

      Want een radiator wordt alleen vervangen bij (ernstige) lekkage. Radiatorverf kunt u kopen bij een bouwmarkt.

      Radiatoren vervangen wij alleen als deze niet meer werken

      Ouderom is geen reden om een radiator te vervangen.

      Kan ik een paalsleutel lenen?

      Algemeen

      Heeft u een paalsleutel nodig? Bijvoorbeeld in verband met een verhuizing?

      Neem dan contact met ons op. Zodat een medewerker de paal tijdelijk kan weghalen.

      Mijn thermostaat werkt niet goed. Wat moet ik doen?

      Algemeen

      Neem contact op met uw cv-installateur

      • Het telefoonnummer van uw cv-installateur staat op de sticker op uw cv-ketel. Daarop staat ook wat u zelf kunt controleren voordat u belt met de installateur.
      • Het telefoonnummer van Energiewacht is 088 55 53 000.

      Kan ik een sleutelkastje laten plaatsen?

      Algemeen

      Zorgmedewerkers kunnen met een sleutelkastje de woning in van iemand die de deur zelf niet kan openen.

      Voor het plaatsen van een sleutelkastje is schriftelijke toestemming nodig van Intermaris

      U of de zorginstelling kan hiervoor contact met ons opnemen om een ZAV-aanvraag te doen. ZAV staat voor Zelf Aangebrachte Verandering. Onze medewerkers behandelen de aanvraag en bepalen waar het sleutelkastje opgehangen kan worden.

      Het plaatsen van een sleutelkastje is op eigen risico

      Een sleutelkastje kan worden opengebroken. Kies daarom het liefst een sleutelkastje dat is toegestaan binnen het Politiekeurmerk Veilig Wonen. Maar let op: ook een keurmerk betekent niet dat de kluis niet opengebroken kan worden.

      Goed om te weten

      • Intermaris levert en plaatst zelf geen sleutelkastjes. Wij bepalen alleen waar het sleutelkastje opgehangen kan worden.
      • De kosten van een sleutelkastje komen voor uw rekening.

      Ik heb Stadsverwarming en ik heb lekkage aan de unit. Wat moet ik doen?

      Algemeen

      Heeft u lekkage aan de unit in de meterkast?

      • Neem dan contact met Energiewacht.
      • Energiewacht Groep maakt met u een afspraak of verwijst u door naar de juiste partij.

      Goed om te weten

      Units van Stadsverwarming worden niet periodiek gecontroleerd. Dit is niet nodig.

      Ik heb Stadsverwarming en ik heb stank in de hal. Wat moet ik doen?

      Algemeen

      Vul de sifon bij met water

      Onder de ketel van de stadsverwarming zit een sifon (zwanenhals). Dit is de overloop van de ketel. Als het water verdampt, komt de sifon leeg te staan. Er is dan een open verbinding met het riool en dat veroorzaakt stank. U kunt de sifon met een gieter bijvullen met water.

      Goed om te weten

      Units van Stadsverwarming worden niet periodiek gecontroleerd. Dit is niet nodig.

      Er is stroomstoring in een algemene ruimte van mijn woongebouw. Wat moet ik doen?

      Algemeen

      • Meld dit bij ons.
      • Lees hier hoe u een reparatie-afspraak maakt.

      Ik heb lekkage in mijn woning. Wat kan ik doen?

      Algemeen

      Maak direct online een reparatie-afspraak met onze technische dienst

      Of bel ons op telefoonnummer 088 25 20 100.

      Gaat het om een lekkende waterleiding? 

      Draai dan de hoofdkraan naast de watermeter dicht.

      Komt de lekkage vanaf de woning boven u?

      Noem dan altijd het huisnummer van de woning boven u.  

      Ik heb schimmel in mijn woning. Wat kan ik doen?

      Algemeen

      In dit korte filmpje vertellen we hoe u uw woning goed ventileert

      Want ventileren is belangrijk om schimmel te voorkomen. In deze folder leest u meer over ventileren.

      Denkt u dat de schimmel ontstaat door een bouwkundig probleem?

      Bijvoorbeeld omdat de schimmel steeds (snel) terugkeert nadat u het verwijderde? Maak dan een afspraak met onze technische dienst. Zodat één van onze vakmannen kan uitzoeken waardoor de schimmel ontstaat. 

      Ik huur een woning binnen een VvE en heb een reparatie. Waar en hoe meld ik dit?

      Algemeen

      Heeft u een reparatie in uw woning?

      Maak snel en gemakkelijk zelf een reparatie-afspraak. Goed om te weten: in het OnderhoudsABC leest u wie welke reparatie uitvoert.

      Heeft u een reparatie buiten uw woning?

      Neem dan contact met ons op.

      Hoe vaak en hoe maak ik de filters van mijn WTW-unit schoon?

      Algemeen

      Een WTW-unit heeft twee filters. We raden aan deze iedere maand schoon te maken.

      Hoe maakt u de filters schoon?

      • Haal de stekker uit het stopcontact.
      • Haal eerst één filter uit de WTW-unit. Let goed op hoe de filter in de unit zit. Zodat u, als u klaar bent, de filter goed kunt terug plaatsen.
      • Maak de filter voorzichtig schoon met een stofzuiger.
      • Plaats de filter terug in de unit.
      • Herhaal dit voor de andere filter.
      • Heeft u beide filters schoongemaakt en teruggeplaatst? Steek dan de stekker weer in het stopcontact. Het systeem start dan weer op.

      Goed om te weten

      U krijgt ieder jaar nieuwe filters van de installateur.