Mijn moet ik doen als mijn watermeter stuk is?
Algemeen
Neem contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat Ista of Techem binnen drie weken een afspraak met u maakt.
Is er iets kapot in of rondom uw huis? Of in een algemene ruimte van het gebouw waarin u woont? Maak dan een afspraak om het te laten maken.
Dat doet u via de knop onder 'zelf regelen'. Of bel ons op telefoonnummer 088 25 20 100.
En wat wij extra doen als u een onderhoudsabonnement heeft. Lees meer over het onderhoudsabonnement.
Neem contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat Ista of Techem binnen drie weken een afspraak met u maakt.
Heeft u een onderhoudsabonnement?
Heeft u nog geen onderhoudsabonnement?
Heeft en wilt u geen onderhoudsabonnement? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor het bijvullen en ontluchten van uw cv-ketel
Bekijk in dit korte filmpje hoe u uw cv-ketel kunt bijvullen en ontluchten.
Het is belangrijk om regelmatig te controleren of uw cv-ketel de juiste waterdruk aangeeft
Want zit er teveel lucht in de leidingen en is er daadoor onvoldoende waterdruk? Dan kunt u uw woning minder makkelijk en goed verwarmen. De waterdruk hoort tussen de 1 en 2 bar te zijn. De cv-ketel moet bijgevuld worden als de waterdruk lager is dan 1 bar.
Lees in het OnderhoudsABC wie welke reparatie uitvoert
Zo leest u welke reparaties wij als verhuurder moeten uitvoeren. Maar ook welke reparaties u als huurder zelf moet doen. En welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft. Op deze pagina leest u meer over het onderhoudsabonnement, het OnderhoudsABC en de bijbehorende algemene voorwaarden.
Neem contact op met uw cv-installateur
Woont u aan Kolfbaan, Hof van Holland, Inlaagdijk (Hoorn) of Sydneystraat (Purmerend)?
Dan kunt u de mechanische ventilatie eerst zelf resetten:
We controleren en onderhouden uw cv-ketel iedere twee tot vier jaar
Dit laten we doen door de cv-installateur. Hierover sturen we u ruim van tevoren een brief.
Wilt u weten wanneer uw cv-ketel wordt gecontroleerd?
Goed om te weten
We proberen om cv-ketels één keer per 18 jaar te vervangen
Hierover sturen we u ruim van tevoren een brief.
Geeft één kraan geen warm water?
Heeft u geen warm water in de hele woning?
Doet de verwarming het niet?
Woont u op Bloemfontein, Cairostraat, Canberrastraat, Hortensiastraat, Ivoorkust, Kabajastraat, Karavaanstraat, Kransfontein, Oasestraat, Oranjefontein, Piramidepad, Sarongstraat, Siouxstraat, Springfontein, Sydneystraat, Wonderfontein of in de wijk Weidevenne (Purmerend)?
Woont u op Sumatra of Kalimantan (Purmerend)?
Goed om te weten
Units van Stadsverwarming worden niet periodiek gecontroleerd. Dit is niet nodig.
Bel bij storingen en garantieklachten met Energiewacht op telefoonnummer 088 55 53 000.
Goed om te weten
Soms ligt het probleem aan de waakvlam. Op de zijkant van de geiser staat hoe u de waakvlam kunt ontsteken.
Doe altijd eerst de stekkerproef
Daarmee controleert u of de stroomstoring aan één van uw eigen apparaten ligt.
Hoe werkt een stekkerproef?
Bekijk in dit korte filmpje hoe u een stekkerproef doet. Of doorloop de stappen hieronder:
Ligt de stroomstoring niet aan één van uw eigen apparaten?
Komt er geen water uit uw kraan?
Is uw kraan stuk?
Vaak kunt u verstoppingen in uw woning zelf oplossen
Spoel uw afvoer met soda en heet water. Vaak is de verstopping dan verholpen. Soda is een goed werkend ontstoppingsmiddel bij een beginnende verstopping van een gootsteen, wasbak of doucheafvoer.
Wij raden sterk af om chemische ontstoppingsmiddelen te gebruiken
Lukt het niet om de verstopping zelf op te lossen?
Bel dan met Van der Velden Rioleringsbeheer op telefoonnummer 020 632 93 29. Dat geldt ook voor verstoppingen in de tuin of regenpijp.
Heeft u stank in de badkamer?
Een leegstaand waterslot van een afvoerputje veroorzaakt een rioollucht. Door de kraan even te laten stromen, vult het waterslot zich weer. Daardoor verdwijnt de stank meestal weer.
Sluit de gaskraan en zet alle ramen en deuren open
Probeer eerst de intercom te resetten via de resetknop op het kastje
Is het probleem daarna niet opgelost? Maak dan een reparatie-afspraak. Lees hier hoe u dit doet.
Woont u aan de Kerkewagen, Boerewagen, Speelwagen of Koopvaarder in Hoorn? Dan kunt u bij Intermaris een handzender of afstandsbediening voor de elektrische deur bestellen
Heeft u een onderhoudsabonnement?
Heeft u nog geen onderhoudsabonnement?
Heeft en wilt u geen onderhoudsabonnement?
Dan bent u zelf verantwoordelijk voor het vervangen van de batterijen.
Woont u in een andere straat? En heeft u vragen over handzenders of afstandsbedieningen voor een elektrische deur?
Neem dan contact op met de afdeling Wmo van uw gemeente.
Dan kunt u een reparatie-afspraak met ons maken. Lees hier hoe.
Goed om te weten
Mijn zonnescherm gaat automatisch omhoog
Bij een hoge windkracht wordt de windbeveiliging ingeschakeld. Dat betekent dat de zonwering automatisch omhoog gaat en niet meer naar beneden kan. In dat geval moet u wachten tot de wind minder wordt.
Mijn zonnescherm is stuk
Heeft u een onderhoudsabonnement?
Heeft u nog geen onderhoudsabonnement?
Heeft u en wilt u geen onderhoudsabonnement?
Heeft niemand in uw omgeving een reservesleutel? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 25 20 100 om een reparatie-afspraak te maken.
De reparatiekosten zijn voor uw eigen rekening
Voordat we repareren, vragen we u een formulier te tekenen
Normale voor- en achterdeursleutels kunt u bij laten maken bij een slotenmaker
De kosten hiervan komen voor uw rekening.
Sleutels van algemene toegangsdeuren (certificaatsleutels) kunt u alleen bij ons bijbestellen
Want certificaatsleutels zijn unieke sleutels die u zelf niet bij kunt laten maken. Om een certificaatsleutel te bestellen, kunt u contact met ons opnemen. Wij hebben het certificaatnummer van de sleutel nodig. Dit nummer staat op de sleutel. Als wij de sleutel niet op voorraad hebben, dan is de levertijd maximaal vier weken. We bellen u zodra de sleutel bij ons binnen is. Zodat u de sleutel, op vertoon van een geldig legitimatiebewijs, bij ons kunt ophalen.
Certificaatsleutels kosten € 25,- per stuk
Heeft u een onderhoudsabonnement?
Heeft u nog geen onderhoudsabonnement?
Heeft u en wilt u geen onderhoudsabonnement?
U kunt bij een slotenmaker sleutels laten bijmaken. De kosten komen voor uw rekening.
Is de sleutel afgebroken in het slot?
Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 25 20 100 om een reparatie-afspraak te maken.
De reparatiekosten zijn voor uw eigen rekening
Voordat we repareren, vragen we u een formulier te tekenen
Een goed werkend slot kunt u zelf door een slotenmaker laten vervangen
De kosten komen voor uw rekening.
Goed om te weten
Bent u één of al uw sleutels kwijtgeraakt?
Zijn uw sleutels gestolen?
Bel eerst de politie via telefoonnummer 0900 88 44 om aangifte te doen
En ruim de schade nog niet op tot u de politie gesproken heeft.
Wij repareren de schade aan uw woning die is ontstaan door de (poging tot) inbraak gratis
Neem contact met ons op om een reparatie-afspraak te maken.
We hebben wel eerst een kopie van uw aangifte bij de politie nodig
Heeft uw cv-ketel storing? Neem contact op met uw cv-installateur
Lekt uw cv-ketel?
Draai de kraan naast de ketel dan dicht.
Nee, wij plaatsen geen slaapkamerdeursloten meer.
Heeft u nog een oud slaapkamerdeurslot en werkt deze niet (goed) meer?
Bent u de sleutels kwijt van het slaapkamerdeurslot?
Wij hebben geen kopieën van slaapkamersloten.
Lekt uw radiator? Neem dan contact op met uw cv-installateur
Roest uw radiator? Los dit dan zelf op met radiatorverf
Want een radiator wordt alleen vervangen bij (ernstige) lekkage. Radiatorverf kunt u kopen bij een bouwmarkt.
Radiatoren vervangen wij alleen als deze niet meer werken
Ouderom is geen reden om een radiator te vervangen.
Heeft u een paalsleutel nodig? Bijvoorbeeld in verband met een verhuizing?
Neem dan contact met ons op. Zodat een medewerker de paal tijdelijk kan weghalen.
Neem contact op met uw cv-installateur
Zorgmedewerkers kunnen met een sleutelkastje de woning in van iemand die de deur zelf niet kan openen.
Voor het plaatsen van een sleutelkastje is schriftelijke toestemming nodig van Intermaris
U of de zorginstelling kan hiervoor contact met ons opnemen om een ZAV-aanvraag te doen. ZAV staat voor Zelf Aangebrachte Verandering. Onze medewerkers behandelen de aanvraag en bepalen waar het sleutelkastje opgehangen kan worden.
Het plaatsen van een sleutelkastje is op eigen risico
Een sleutelkastje kan worden opengebroken. Kies daarom het liefst een sleutelkastje dat is toegestaan binnen het Politiekeurmerk Veilig Wonen. Maar let op: ook een keurmerk betekent niet dat de kluis niet opengebroken kan worden.
Goed om te weten
Heeft u lekkage aan de unit in de meterkast?
Goed om te weten
Units van Stadsverwarming worden niet periodiek gecontroleerd. Dit is niet nodig.
Vul de sifon bij met water
Onder de ketel van de stadsverwarming zit een sifon (zwanenhals). Dit is de overloop van de ketel. Als het water verdampt, komt de sifon leeg te staan. Er is dan een open verbinding met het riool en dat veroorzaakt stank. U kunt de sifon met een gieter bijvullen met water.
Goed om te weten
Units van Stadsverwarming worden niet periodiek gecontroleerd. Dit is niet nodig.
Maak direct online een reparatie-afspraak met onze technische dienst
Of bel ons op telefoonnummer 088 25 20 100.
Gaat het om een lekkende waterleiding?
Draai dan de hoofdkraan naast de watermeter dicht.
Komt de lekkage vanaf de woning boven u?
Noem dan altijd het huisnummer van de woning boven u.
In dit korte filmpje vertellen we hoe u uw woning goed ventileert
Want ventileren is belangrijk om schimmel te voorkomen.
Denkt u dat de schimmel ontstaat door een bouwkundig probleem?
Bijvoorbeeld omdat de schimmel na steeds (snel) terugkeert nadat u het verwijderde? Maak dan een afspraak met onze technische dienst. Zodat één van onze vakmannen kan uitzoeken waardoor de schimmel ontstaat. Lees hier hoe.
Heeft u een reparatie in uw woning?
Maak snel en gemakkelijk zelf een reparatie-afspraak. Goed om te weten: in het OnderhoudsABC leest u wie welke reparatie uitvoert.
Heeft u een reparatie buiten uw woning?
Neem dan contact met ons op.
Een WTW-unit heeft twee filters. We raden aan deze iedere maand schoon te maken.
Hoe maakt u de filters schoon?
Goed om te weten
U krijgt ieder jaar nieuwe filters van de installateur.