Bewoner centraal

Vanzelfsprekend staat de bewoner centraal in de huisvesting en dienstverlening die we aanbieden en de komende jaren gaan ontwikkelen. Er bestaat geen ‘typische huurder’. Verschillen in levensfase, inkomen, nationaliteit, samenstelling van het huishouden, mate van zelfredzaamheid en gezondheid maken dat iedereen iets anders nodig heeft om plezierig te kunnen wonen. Intermaris wil zo goed mogelijk aansluiten bij wat onze (toekomstige) bewoners nodig hebben. Daarom moeten we weten wat ze bezig houdt en wat hun behoeftes zijn. Dit doen we door goed naar onze (toekomstige) bewoners te luisteren. En ze te laten meedenken en meebeslissen over onze dienstverlening.

Dit deden we onder andere in 2024 op het gebied van 'Bewoner centraal':

Zelf de Japanse duizendknoop verwijderen

De Japanse duizendknoop is een plant die voor overlast zorgt. De plant groeit snel en in kieren, scheuren en holle ruimtes. Dit zorgt voor schade aan woningen, tuinen en schuren. Daarom zien we de Japanse duizendknoop liever niet bij onze woningen.

3 (3)

Het kan iedereen overkomen - keukenbrand in woongebouw Purmerend

Brand in huis, dat is voor iedereen een nachtmerrie. Maar het kan wel iedereen overkomen. Elke dag ontstaan er in Nederland zo’n tien tot twintig woningbranden. Ook onze bewoners krijgen hiermee te maken. Zo ook bewoners van een woongebouw in Purmerend. Zij hadden brand in de keuken. “Toen ik de deur open deed kwam de vlam al tot het plafond”, vertelt de bewoonster. Zij vertelt meer over haar ervaring.

Anime Style Pot Food With Fire

Het gaat stormen vandaag

Eind van de middag en vanavond gaat het stormen. Storm kan voor schade zorgen. Zorg er daarom voor dat je goed voorbereid bent. Zet losse spullen rondom de woning vast. Zorg dat ramen en deuren dicht zijn.
392819453 986456183014006 4917345074713517040 N

Dat is een bloemetje waard!

Dit jaar wonen 78 mensen veertig jaar in dezelfde woning van Intermaris. Dat maakt ons als verhuurder natuurlijk trots! Daarom gaven wij deze jubilarissen bloemen. De meeste bossen vonden hun weg via de bezorgdienst. In Hoorn bracht medewerker Leefbaarheid Mourad enkele bewoners een persoonlijk bezoek. Hij kwam terug met leuke verhalen!

Intermaris 40Jaarhuren LR Aartje1 DSF4986

Complimentendag 2024; een bosje tulpen voor onze bewoners

Klusjes doen voor buren. Activiteiten organiseren. Afval in de wijk prikken. Of de tuin of galerij netjes bijhouden. Onze bewoners zetten zich op verschillende manieren in voor hun buren en voor een mooie, schone buurt. Dat vinden wij een compliment waard! Daarom brachten onze medewerkers Leefbaarheid tulpen naar deze bewoners.  

Complimentendag4