Intermaris richt schoonmaak opnieuw in en kiest voor duurzaamheid en maatschappelijke impact

Publicatiedatum: 30-03-2020

 

Intermaris richt de schoonmaak in haar woongebouwen opnieuw in. De corporatie gaat per 1 april samenwerken met twee nieuwe schoonmaakbedrijven; ICS Groep en Breedweer Facilitaire Diensten. Ook wordt de controle op de schoonmaak geïntensiveerd en de klachtenafhandeling verbeterd. Met de wijzigingen zet Intermaris in op kwaliteit, duurzaamheid en een betere dienstverlening richting haar huurders. Het traject rond het verbeteren van de schoonmaak is in het voorjaar van 2019 al gestart, ruim voordat de coronacrisis uitbrak.

De nieuwe aanpak van de schoonmaak betekent een flinke kwaliteitsslag. Intermaris heeft alle algemene ruimtes in haar hoogbouwcomplexen in Hoorn en Purmerend opnieuw in kaart gebracht. In samenwerking met bewonerscommissies, flatteams en de huurdersverenigingen heeft de corporatie de zogenaamde schoonmaakprogramma’s geactualiseerd. De schoonmaak wordt vanaf 1 april drie keer per jaar gecontroleerd volgens een gestandaardiseerd kwaliteitssysteem. Eventuele klachten worden afgehandeld door een extern, gespecialiseerd bedrijf. Het grootste deel van de betreffende huurders gaat minder betalen of blijft gelijk in schoonmaakkosten.

De keuze voor ICS Groep en Breedweer Facilitaire Diensten is een keuze voor duurzaamheid en maatschappelijke impact. Zo werken beide bedrijven met nieuwe, duurzame schoonmaaktechnieken waarbij andere materialen gebruikt worden. Ook wordt er minder water verspild en gaat de fysieke belasting op de schoonmaker omlaag. Daarnaast zijn beide bedrijven maatschappelijk betrokken, waarbij kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt bij Breedweer Facilitaire Diensten een pré hebben.

Schoonmaakwijziging tijdens de coronacrisis

Tijdens de coronacrisis volgt Intermaris de richtlijnen van de Rijksoverheid. Binnen deze kaders kijken we vooral naar wat er nog wél mogelijk is. Zo proberen we verbeteringen in onze bedrijfsvoering zoveel mogelijk door te laten gaan, waar het traject rond de schoonmaak in onze woongebouwen een voorbeeld van is. Natuurlijk doen wij dit zorgvuldig met oog voor onze bewoners. Om ervoor te zorgen dat de continuïteit gewaarborgd is, is er intensief contact tussen Intermaris en de schoonmaakbedrijven. Zo leiden we de overdracht in goede banen.

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden